Konwersacje dla obcokrajowców – styczeń
GRUDZIEŃ 2024

MIKROLEARNING, czyli krótko, prosto, ciekawie, na temat – QUIZY, “PIGUŁKI WIEDZY” na @dobrapolnistka

Zapraszamy na korepetycje/konwersacje z języka polskiego online

miniprzewodnikKorepetycje/konwersacje z języka polskiego: dlaczego online?
Korepetycje/konwersacje z języka polskiego online mogą odbywać się niezależnie od miejsca zamieszkania. Pozwalają zaoszczędzić czas potrzebny na dojazdy.  Spotkania można elastycznie dopasować do harmonogramu dnia. Zajęcia mogą się odbywać zarówno rano jak i wieczorem. Korepetycje/konwersacje z języka polskiego adresowane są zarówno dla osób dorosłych, młodzieży, jak i dla dzieci.

Dlaczego korepetycje/konwersacje indywidualne?
Nauka języka polskiego podczas korepetycji/konwersacji indywidualnych odbywa się w znacznie szybszym tempie niż podczas spotkań grupowym. Lektor nie musi dzielić uwagi na innych biorących udział w zajęciach uczestników – skupia się na pracy tylko z jedną osobą.

Metoda nauczania
Kładziemy nacisk na metodę komunikatywną. Wszystkie lekcje odbywają się wyłącznie po polsku. Mamy wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w przygotowywaniu materiałów służących do nauki języka polskiego na wszystkich szczeblach nauki.

W czym się specjalizujemy?
Podczas korepetycji/konwersacji chcemy zaprezentować, w sposób ciekawy i przystępny i różny od ujęcia encyklopedycznego, najważniejsze zjawiska związane z polską literaturą, historią, szeroko rozumianą kulturą, historią sztuki. Naszym zdaniem nauka języka polskiego zyskuje, kiedy jest prowadzona w kontekście innych zagadnień.

Jak przebiegają lekcje online?
Lekcje online przeprowadzane są przy pomocy darmowego komunikatora Skype. Do lekcji potrzebna jest kamerka – może być taka jak w laptopie – a także mikrofon – również on może być wyposażeniem laptopa. Lekcja może trwać 60 lub 45 minut.

Ile to kosztuje?
80 zł za 45 minut
130 zł za 60 minut

Jak zapisać się na korepetycje/konwersacje z języka polskiego online?
Krok 1. Aby zapisać się na  korepetycje/konwersacje z języka polskiego online skontaktuj się z nauczycielem telefonicznie, mailowo albo za pomocą Skype’a.
Krok 2. Po ustaleniu dogodnego dla Ciebie terminu zapłać za interesujący Cię rodzaj zajęć.
Krok 3. Po dokonaniu wpłaty otrzymasz potwierdzenie, a nauczyciel prowadzący zajęcia skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.

Jak się z nami skontaktować?
Telefon: 603 087 048
WWW: polski-online.pl
E-mail: mail@polski-online.pl
Skype: dobrapolonistka

Na końcu języka

Wprawki, ćwiczenia, zadaniapobierz1
Zgodnie z przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie można udostępniać materiałów osobom trzecim.

I. QUIZ JĘZYKOWY

Zadanie 1
Co znaczy frazeologizm

‘Bez ładu i składu’

A. wypowiedź pisemna niepoprawna pod względem stylistycznym.
B. robić coś byle jak, chaotycznie.
C. wypowiedź ustna niepoprawna pod względem stylistycznym.

Zadanie 2
W puste miejsce wpisz poprawną formę liczebnika.

Marysia mieszka na …………………………. piętrze.

A. trzydziestemu
B. trzydziestego
C. trzydziestym

Zadanie 3
W puste miejsce wpisz poprawną formę przysłówka.

We wtorek na dworze było …………………………..

A. chłodno.
B. chłodny.
C. chłodna.

Zadanie 4
W puste miejsce wpisz poprawną formę zaimka.

………………… koleżanka jest sympatyczna.

A. mojej
B. moja
C. mój

Zadanie 5
Wyrazem bliskoznacznym do wyrazu ‘uczynny’ jest wyraz

A. samolubny.
B. pomocny.
C. egoistyczny.

ODPOWIEDZI DO ZADAŃ

Zadanie 1
B

Zadanie 2
C

Zadanie 3
A

Zadanie 4
B

Zadanie 5
B

II. CZYTANIE TEKSTU

Przeczytaj poniższy tekst, a następnie zaznacz poprawne odpowiedzi.

Był sobie płot. Po jednej stronie płotu stał dom, w którym mieszkała Ala. A po drugiej stronie płotu stał drugi dom, w którym mieszkał Wojtek. Ala z Wojtkiem zawsze grzecznie się razem bawili. Aż tu nagle wczoraj, ni z tego, ni z owego, okropnie się pokłócili. […]
Wojtek złapał kredę i narysował na płocie dziewczynkę. Miała nogi chude jak patyki, a na buzi małe piegi. […]
– Taki jesteś?! – zawołała Ala. – To teraz ja ciebie narysuję!
Złapała drugi kawałek kredy i narysowała na płocie chłopca. Włosy mu sterczały na wszystkie strony, jedna skarpetka była podciągnięta, a druga opuszczona. […] Rzuciła kredę pod płot i poszła do domu. Wojtek też poszedł do domu.

Zadanie 1
Dziewczynka miała na imię

A. Ela.
B. Ala.
C. Ola.

Zadanie 2
Chłopiec miał na imię

A. Wojtek.
B. Waldek.
C. Witek.

Zadanie 3
Dzieci sporządziły swoje rysunki na

A. tablicy.
B. płocie
C. ławce.

Zadanie 4
Rysunek chłopca przedstawiał

A. ciocię, która miała rude włosy.
B. dziewczynkę, która miała na buzi małe piegi.
C. kuzynkę, która miała rude włosy a na buzi małe piegi.

Zadanie 5
Rysunek dziewczynki przedstawiał

A. tatę, który miał sterczące włosy.
B. chłopca, który miał sterczące włosy.
C. tatę, który miał uczesane włosy.

Zadanie 6
Dzieci poszły do swoich domów

A. zadowolone.
B. obrażone.
C. radosne.

Zadanie 7
Tekst ma charakter

A. urzędowy.
B. publicystyczny.
C. literacki.

ODPOWIEDZI DO ZADAŃ

Zadanie 1
B

Zadanie 2
A

Zadanie 3
B

Zadanie 4
B

Zadanie 5
B

Zadanie 6
B

Zadanie 7
C

PODZIEL SIĘ: