Dla
rodziców
Zapiski naprędce – czym powinny być gwiazdkowe prezenty
Wszystko o Twoim dziecku – jak można spędzać święta Bożego Narodzenia
Czytamy, rozmawiamy – czym jest magia świąt Bożego Narodzenia
czytaj więcejRecenzje
Książka: Anna Onichimowska “Duch starej kamienicy”
“Mam na imię Maciek. Nie byłoby w tym nic szczególnego, gdyby nie to, że jestem duchem. […]. Nigdy nie lubiłem nikogo straszyć, łańcuchy obcierały mi pięty, a kula u nogi wydawała mi się czymś zbędnym i w najwyższym stopniu kłopotliwym. Od wydawania przeraźliwych dźwięków bolało mnie gardło, a od przewracania oczami dostawałem zapalenia spojówek”.
Czy duch Maciek poradzi sobie w świecie ludzi? I jak to zrobi?
Trening przed
klasówką
Szkoła podstawowa:
kształcenie literackie: praca z tekstem – “Gdy śliczna Panna…”
forma wypowiedzi: przepis
Gimnazjum:
literatura: praca z tekstem – Małgorzata Musierowicz “Noelka” (fragment)
forma wypowiedzi: opis obrazu- Sandro Botticelli „Pokłon Trzech Króli”
Liceum/technikum:
literatura: praca z tekstem – Johan Huizinga “Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury” (fragment)
literatura: średniowieczne wzorce osobowe – wiadomości ogólne
Archiwum
W Archiwum znajdziecie wszystkie materiały publikowane dotychczas w Polski-online.pl
Materiały uporządkowane są według dat.
czytaj więcejMoją pasją jest nauczanie. Ukończyłam filologię polską oraz podyplomowe licencjackie studia z zakresu historii, a także kurs doszkalający z biblioterapii. Jestem nauczycielem dyplomowanym. Uczyłam języka polskiego w różnych typach szkół. Jako egzaminator biorę udział w egzaminie maturalnym z języka polskiego.
Jestem współautorką podręcznika „Po polsku” (Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa) przeznaczonego do języka polskiego dla gimnazjum. Opracowałam także książkę pomocniczą „Matura. Język polski. Testy” (Wydawnictwo Telbit, Warszawa). Jestem również autorką przewodnika „Kraków i okolice” (Wydawnictwo Kram, Warszawa).
Od 2011 roku prowadzę korepetycje online z języka polskiego. Przeznaczone są dla:
• uczniów wszystkich typów szkół, którzy mają trudności z opanowaniem bieżącego materiału oraz przygotowujących się do egzaminów
• uczniów z dysleksją, dysgrafią, dysortografią
• uczniów z edukacji domowej
• osób dorosłych, które chciałyby przystąpić do matury z języka polskiego
• cudzoziemców chcących nauczyć się języka polskiego