Korepetycje/konwersacje z języka polskiego: dlaczego online?
Korepetycje/konwersacje z języka polskiego online mogą odbywać się niezależnie od miejsca zamieszkania. Pozwalają zaoszczędzić czas potrzebny na dojazdy. Spotkania można elastycznie dopasować do harmonogramu dnia. Zajęcia mogą się odbywać zarówno rano jak i wieczorem. Korepetycje/konwersacje z języka polskiego adresowane są zarówno dla osób dorosłych, młodzieży, jak i dla dzieci.
Dlaczego korepetycje/konwersacje indywidualne?
Nauka języka polskiego podczas korepetycji/konwersacji indywidualnych odbywa się w znacznie szybszym tempie niż podczas spotkań grupowym. Lektor nie musi dzielić uwagi na innych biorących udział w zajęciach uczestników – skupia się na pracy tylko z jedną osobą.
Metoda nauczania
Kładziemy nacisk na metodę komunikatywną. Wszystkie lekcje odbywają się wyłącznie po polsku. Mamy wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w przygotowywaniu materiałów służących do nauki języka polskiego na wszystkich szczeblach nauki.
W czym się specjalizujemy?
Podczas korepetycji/konwersacji chcemy zaprezentować, w sposób ciekawy i przystępny i różny od ujęcia encyklopedycznego, najważniejsze zjawiska związane z polską literaturą, historią, szeroko rozumianą kulturą, historią sztuki. Naszym zdaniem nauka języka polskiego zyskuje, kiedy jest prowadzona w kontekście innych zagadnień.
Jak przebiegają lekcje online?
Lekcje online przeprowadzane są przy pomocy darmowego komunikatora Skype. Do lekcji potrzebna jest kamerka – może być taka jak w laptopie – a także mikrofon – również on może być wyposażeniem laptopa. Lekcja może trwać 60 lub 45 minut.
Ile to kosztuje?
50 zł za 45 minut
60 zł za 60 minut
Jak zapisać się na korepetycje/konwersacje z języka polskiego online?
Krok 1. Aby zapisać się na korepetycje/konwersacje z języka polskiego online skontaktuj się z nauczycielem telefonicznie, mailowo albo za pomocą Skype’a.
Krok 2. Po ustaleniu dogodnego dla Ciebie terminu zapłać za interesujący Cię rodzaj zajęć.
Krok 3. Po dokonaniu wpłaty otrzymasz potwierdzenie, a nauczyciel prowadzący zajęcia skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.
Jak się z nami skontaktować?
Telefon: 603 087 048
WWW: polski-online.pl
E-mail: mail@polski-online.pl
Skype: dobrapolonistka
Wprawki, ćwiczenia, zadania
Zgodnie z przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie można udostępniać materiałów osobom trzecim.
I. QUIZ JĘZYKOWY
1. Dokończ przysłowie
Gdzie kucharek sześć, tam ……………
A. nie jest się głodnym.
B. nie ma co jeść.
C. można smacznie zjeść.
2. O rzeczownik ‘książka’ zapytamy tak, jak o rzeczownik
A. dentysta.
B. strażak.
C. lampa.
3. Przymiotnik ‘przygodowy’ pod względem formy łączy się z rzeczownikiem
A. film.
B. podróż.
C. historia.
4. Dwuznaki występują w wyrazie
A. lustro.
B. szczotka.
C. muzyka.
5. Wyrazem przeciwstawnym do słowa ‘miły’ jest wyraz
A. przyjemny.
B. uroczy.
C. nieznośny.
II. CZYTANIE TEKSTU
Przeczytaj poniższy tekst, a następnie zaznacz poprawne odpowiedzi.
Założymy się, że lody to jeden z twoich ulubionych deserów? I pewnie nie wyobrażasz sobie świata bez lodów? Ale czy znasz historię tego pysznego zimnego deseru?
Lody są wynalazkiem dość starym. Wiadomo, że znali je Chińczycy już w VI wieku przed Chrystusem. Starożytne chińskie lody były zamrożoną mieszaniną mleka, miodu i owoców. Początkowo stosowano je jako środek na uspokojenie. Rychło jednak zasmakowały nie tylko chorym. Z czasem rozpowszechniły się w Azji i na Bliskim Wschodzie.
Nie wiemy, w jaki sposób lody trafiły do Europy. Wiadomo natomiast, że pojawiły się tu w połowie XIII wieku. I niemal natychmiast stały się włoską specjalnością – już w XIV wieku najsłynniejszym “lodowym” miastem była Wenecja. Pokochali je także Francuzi.
Wielką amatorką lodów była królowa Katarzyna Medycejska.
(fragment “Prawie wszystko o … lodach”, Egmont Polska, Warszawa 1999)
Zadanie 1
Inne określenie lodów to
A. zimowy deser.
B. zimny deser.
C. ulubiony deser.
Zadanie 2
Początkowo lody stosowano jako
A. środek na uspokojenie.
B. przystawkę przed daniem właściwym.
C. środek chłodzący.
Zadanie 3
Najwcześniej lody poznali
A. Francuzi.
B. Włosi.
C. Chińczycy.
Zadanie 4
W którym wieku lody pojawiły się w Europie?
A. w połowie XII wieku.
B. na początku XIII wieku.
C. w połowie XIII wieku.
Zadanie 5
Jakich produktów nie było w chińskich lodach?
A. mleka.
B. żółtek z cukrem.
C. owoców.
Zadanie 6
Amatorką lodów była
A. księżniczka Katarzyna Medycejska.
B. królowa Katarzyna Medycejska.
C. królowa Katarzyna.
Zadanie 7
Lody stały się specjalnością
A. Hiszpanów.
B. Francuzów.
C. Włochów.
ODPOWIEDZI DO ZADAŃ
I. QUIZ JĘZYKOWY
1. B
2. C
3. A
4. B
5. C
II. CZYTANIE TEKSTU
Zadanie 1
B
Zadanie 2
A
Zadanie 3
C
Zadanie 4
C
Zadanie 5
B
Zadanie 6
B
Zadanie 7
C
…………………………………………………………………………………………………………………….
III. KULTURA POLSKA W MAŁYM PALCU
Wszystkie języki europejskie wywodzą się z jednego systemu praindoeuropejskiego, który zróżnicował się w wiele języków plemiennych, a te z kolei – w narodowe.
Język polski wywodzi się z języka prasłowiańskiego. Należy do grupy języków zachodniosłowiańskich – podobnie jak język czeski, słowacki, łużycki.